Kousen Zorg Twente

Laat uw kous onze zorg zijn !

Therapeutische kousen is een hulpmiddel veelal op basis van een medische indicatie. Ondanks dat wij na het uitgebreide onderzoek en de zorgvuldige kousselectie en aflevering met u alle mogelijkheden en eventuele beperkingen van de therapeutische elastische kousen hebben doorgesproken, kan het zijn dat u toch nog vragen heeft. Twijfelt u dan niet om contact met ons op te nemen. Kousen Zorg Twente streeft naar 100% klanttevredenheid en optimale dienstverlening. Mocht u een vraag of een klacht hebben, dan kunt u dit altijd direct aan ons melden, zodat wij dan direct kunnen proberen om uw klacht op te lossen of uw vraag te beantwoorden.

Garantie – Wij geven drie maanden garantie op de therapeutische functionaliteit van een kous en één maand op de pasvorm. Gebreken veroorzaakt door normale slijtage, verandering van uw medische indicatie of onzorgvuldig gebruik, vallen niet onder de genoemde garantie. Daarom is het belangrijk dat u uw kousen direct gaat dragen. Kan de klacht, ondanks onze inspanning, niet worden opgelost of een onvoldoende resultaat voor u opleveren, dan kunt u een officiële klacht bij ons indienen.

Klachtenprocedure - U kunt persoonlijk of telefonisch een klachtenformulier opvragen bij Kousen Zorg Twente. Indien gewenst helpen wij u met het invullen van dit formulier. Zodra u de klacht officieel bij ons hebt ingediend, ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging van uw ingediende klacht en gaan wij direct aan de slag om uw klacht zo goed als mogelijk op te lossen. Binnen vijf dagen nemen wij contact met u op, waarbij het ons streven is om de uw klacht binnen zes weken op te lossen.

Erkende Vakbekwaamheid - Kousen Zorg Twente is gecertificeerd kousenspecialist en erkend door de Stichting Erkenning Medische Hulpmiddelen (SEMH) en voldoet hierbij aan de strenge kwaliteitseisen die deze zelfstandige organisatie stelt aan leveranciers van hulpmiddelenzorg zoals therapeutische elastische kousen. Jaarlijks wordt de vakbekwaamheid van Kousen Zorg Twente getoetst. 

Mocht u desondanks niet tevreden zijn en vinden dat uw klacht onvoldoende is opgelost, dan kunt u in contact treden met de onafhankelijke Klachtencommissie van de Nederlandse Vereniging Compressie Zorg , NVCZ, Postbus 4119, 2980 GC Ridderkerk  (info@nvcz.nl). 

Indien u zich niet kunt vinden in de uitspraak van de klachtencommissie NVCZ, kunt u uw klacht indienen bij de geschillencommissie van de SEMH (info@semh.nl). Uitsluitend ná een uitspraak van de klachtencommissie NVCZ beoordeelt deze geschillencommissie SEMH of zij uw klacht in behandeling kunnen nemen.